Vilkår og betingelser


1. Bekreftelse

Når vi mottar bestillingen, sender vi en bestillingsbekreftelse til e-postadressen din. Det er derfor viktig at du oppgir riktig e-postadresse. Spar denne e-posten for å underlette eventuell kontakt med kundeservice. Ordrebekreftelsen inneholder informasjon om leveringstid, bestilte varer, totalpris med spesifisert moms.                                                           

2. Pris

Alle priser som vises på Bagjerde.no er inklusive merverdiavgift.

3. Bestilling

Når du bekrefter bestillingen, gir du ditt samtykke til at Bagjerde.no påbegynner fullføringen av bestillingen, og du blir dermed betalingsansvarlig. Ved å fullføre kjøpet, gir du som kunde ditt samtykke til leveringstidspunktet som Bagjerde.no angir i kassen.

Bestillinger som gjøres i en annen persons navn uten hans/hennes samtykke, eller på annen måte som gjør at Abgjerde.com vil bli utsatt for økonomisk tap, vil politianmeldes. 

Bagjerde.no forbeholder seg retten til eventuelle prisendringer, feil priser og endelig salg. Hvis slike feil oppstår, kan det føre til at Bagjerde.no må heve kjøpet, og tilbakebetale ethvert beløp som er betalt inn på best mulig måte. Dette kan gjennomføres når som helst i løpet av handelen, når feilen oppdages. Årsaken til feilen må rapporteres tydelig til kunden i forbindelse med opphevelsen av kjøpet,

4. Betalingen

Kunden kan betale for varene med Vipps eller bankoverføring.                                                                      

 Kjøper kan betale for varene ved kjøp på nettbutikken eller ved levering, betaling ved levering via Vipps.

5. Leveranse og avbestilling

Bagjerde.no (organisasjonsnummer 929 121 821) kan levere til hele Norge, leveranser skjer i samarbeid med deres samarbeidspartnere. Etter å ha lagt inn bestillingen vil hver kunde bli informert via e-post eller telefon om estimert tidspunkt og leveringsmåte. Frakt ved bestilling over 50 kg leveres med egen transport, pris for frakt er fast 1500 kr . Ved bestilling på kr 999 eller mindre, blir frakten kr 450 kr. Fraktkostnader oppgis før du bestiller. Leveringstiden for lagervarer er vanligvis 3-12 dager. Leveringstiden for produksjonsvarer og bestillingsartikler er vanligvis mellom 6-8 uker, etter bestilling vil hver kunde bli informert på e-post eller telefon om ventetiden for bestillingen, etter godkjenning fra kunden, vil bestillingen bli plassert for utførelse Levering gjennomføres alle dager i uken. Bagjerde.no er betalingsansvarlig hvis varene skades eller blir tapt på veien. Hvis varen blir borte eller skadet når du returnerer varene, er det du som blir betalingsansvarlig. Hvis du som kunde mener at leveransen er så forsinket at du ikke lenger ønsker bestillingen, er det ditt ansvar å avbestille leveransen i henhold til disse kjøpsvilkårene. Vær oppmerksom på at vi ikke kan levere varer til øyer eller adresser der det ikke er faste veiforbindelser. Du blir varslet på forhånd via telefon/e-post/sms når varene skal levere. Mindre forsendelser (som fester, stolper osv.) som har en vekt på mindre enn 25 kg skal sendes som pakker i posten. Avbestilling etter at bestillingen er ekspedert er ikke mulig. Hvis bestillingen allerede er sendt, er kunden pliktet til å motta bestillingen. Avbestilling er ikke gyldig før kunden har mottatt bekreftelse fra Bagjerde.no via e-post eller telefon. Ved eventuelle forsinkelser på leveringen, underretter vi kunden snarest. Ved leveringsforsinkelse har kunden rett til å kansellere kjøpet gratis. Vi fullfører alle avtaler i samsvar med gjeldende lovgivning.                                                                                                                         

Alle produkter som er produsert etter kundens spesialbestilling kan ikke returneres

6.Effekt av utøvd angrerett

Vi tilbyr 14 dager angrerett, hvis du angrer på kjøpet refunderer vi alle betalinger vi mottok fra deg angående varen/produktene og eventuelle fraktomkostninger (dette inkluderer ikke eventuelle ekstrakostnader som påløper som følge av at du har valgt en annen leveringsmetode en den billigste standardleveransen som vi tilbyr). Kunden betaler for returforsendelse.
Hvis det returnerte produktet har blitt brukt i større grad enn det som kreves for å kunne fastslå dets egenskaper og funksjon, har Bagjerde.no rett til å kreve kompensasjon for den verdiminskning som tilstanden til produktet innebærer. Fradrag på opptil 100% kan gjøres hvis produkter som returneres er slitt, skittent eller på annen måte har gjennomgått en verdiminskning som betyr at vi ikke kan selge dem videre. Hvis vi vurderer at vi kan selge et returnert produkt til en annen kunde, selv om produktet har blitt brukt i større utstrekning enn det som kreves for å fastsette produktets egenskaper og funksjon, men der videresalg kun kan gjennomføres til en nedsatt pris, foretar vi et avdrag tilsvarende den estimerte verdiendringen. Produkter som returneres som nye i originalemballasje, refunderes fullt ut.

7. Angrerett

Du som kunde har rett til å angre kjøpet uten å oppgi årsak innen 14 dager fra mottak av varene. Hvis du vil utøve angreretten, må du sende inn navn og kontaktinformasjon sammen med bestillingsnummer og annen viktig informasjon til Bagjerde.no. Legg igjen en klar melding om din beslutning om å angre kjøpet. Hvis du angrer på kjøpet av en av flere produkter i en bestilling, må det komme klart frem hvilket produkt du ønsker å angre på kjøpet av.
Du kan blant annet bruke Forbrukerrådets standardskjema for angrerett som du finner her: https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/
For at du skal kunne utøve din angrerett i tide, er det tilstrekkelig at du sender inn meldingen om at du ønsker å benytte deg av angrefristen før angrefristen på 14 dager går ut. Hvis du som kunde ønsker å benytte deg av angreretten, må du kontakte Bagjerde.no via e-post Bajerde.firma@gmail.com eller telefon 925 35 137 for å få en adresse du kan sende varen til. Etter å ha gitt beskjed om angreretten, skal kunden sende varen tilbake til B.A Gjerde innen 14 dager. Ved angret kjøp betales returfrakten av forbrukeren.

8. Tilbakebetaling

Ved gyldig bruk av angreretten, tilbakebetales kunden uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra datoen da vi ble varslet om din beslutning om å angre kjøpet. Beløpet utbetales imidlertid tidligst når varene har kommet i retur, eller når vi har sett bevis på at varene er returnert (hva som skjer først). Ved gyldig reklamasjon tilbakebetales kunden uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra datoen da vi mottok den reklamerte varen Ved utbedring av feil eller erstatning av varer i forbindelse med en reklamasjon, vil eventuelle returkostnader tilbakebetales forbruker senest 14 dager etter at vi har mottatt de reklamerte varene. Vi vil bruke samme betalingsmetode for tilbakebetaling som du brukte i den innledende transaksjonen, med mindre du har uttrykkelig gjort andre avtaler med oss. I alle tilfeller så vil ikke reklamasjonen koste deg noe.
Varen som ikke hentes
I tilfeller hvor kunden ikke henter ut pakker på utleveringsstedet, blir vi belastet et gebyr av speditøren for frakt til utleveringsstedet og tilbake, samt en administrativ avgift. For å dekke denne kostnaden og vår egen håndteringskostnad, belaster vi for øyeblikket kunden NOK150 per uavhentet pakke.


9. Transportskadet gods

Hvis en vare fra B.A Gjerde er skadet under transport, uansett om skaden er godt synlig eller skjult, må dette rapporteres til Bagjerde.no innen rimelig tid fra mottak av vare. Det er derfor viktig at du sjekker pakken nøye når den blir levert. For å styrke retten om reklamasjon mot transportselskapet, er det viktig at du sparer den eventuelle emballasjen i samme tilstand som når du fikk pakken levert.


10. Produktinformasjon

Ba.gjerde.no forbeholder seg retten til å justere priser, prisfeil, produktinformasjon, produktbilder og tilbud uten varsel. Produktbilder og informasjonstekster som er tilgjengelige, gjenspeiler produktet så godt det lar seg gjøre. Vær oppmerksom på at bildene på nettstedet kan variere avhengig av fargeinnstillingene i datamaskinen, samt spesifikasjoner på dimensjoner og andre valgfrie design.
Alle produkter kan brukes i Norge.


11. Personopplysninger

Når du besøker nettstedet vårt, kjøper våre varer eller tjenester eller kontakter oss for informasjon eller service, samler vi og behandler dine personopplysninger. Personopplysninger er informasjon som direkte eller indirekte kan identifisere en person. Vi behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende lovgivning.

12. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

13. Spørsmål

Har du spørsmål, vennligst kontakt B.A Gjerde kundeservice på e-post: Bagjerde.firma@gmail.com